Logo USOS

Polityka prywatności

Mobilny USOS jest oficjalną aplikacją Międzyuniwersyteckiego Centrum Informatyzacji, w skrócie MUCI. Aplikacja jest przeznaczona dla społeczności akademickiej uczelni członkowskich MUCI (Uczelni), tj. pracowników i studentów (Użytkowników). Mobilny USOS umożliwia Użytkownikom korzystanie na urządzeniach mobilnych z udostępnionych funkcjonalności uczelnianych systemów platformy USOS.

Mobilny USOS jest rozwijany w ramach MUCI przez zespół roboczy USOS, zwany dalej „Deweloperem”.

Podczas instalacji użytkownik wybiera swoją Uczelnię z listy uczelni dostępnej w aplikacji. Każda uczelnia ma dostęp do danych osobowych wyłącznie własnych Użytkowników. Deweloper nie ma dostępu do danych osobowych Użytkowników.

Prawo do przetwarzania danych osobowych Użytkowników przez ich Uczelnie wynika z dotychczasowych relacji pomiędzy Użytkownikami a ich Uczelniami, w oparciu o przepisy dotyczące studiowania (w przypadku studentów) i zatrudnienia (w przypadku pracowników) oraz z ewentualnych rozszerzonych zgód wydanych uprzednio przez Użytkowników.

Przesyłanie danych Użytkownika, w tym danych do uwierzytelnienia, odbywa się w postaci zaszyfrowanej, bezpośrednio pomiędzy urządzeniem mobilnym Użytkownika a systemami jego Uczelni, bez udziału stron trzecich.

Aby móc korzystać z aplikacji, Użytkownik musi mieć aktywne konto studenckie bądź pracownicze w serwisach uczelnianych (tzw. konto CAS) – zalogowanie się (uwierzytelnienie) wymaga podania identyfikatora i hasła.

Przy pierwszym zalogowaniu Użytkownik musi dodatkowo zezwolić aplikacji na dostęp do jego danych znajdujących się w systemach jego Uczelni. Dane i funkcje dostępne dla Użytkownika za pośrednictwem aplikacji odzwierciedlają istniejące indywidualne prawa dostępu Użytkownika w systemach uczelnianych.

Uczelnia nie uzyskuje dostępu do danych Użytkownika w urządzeniu ani nie umożliwia tego stronom trzecim. Uprawnienia do poszczególnych zasobów urządzenia mobilnego służą wyłącznie działaniu aplikacji:

  • Kalendarz - zapisywanie terminów w kalendarzu osobistym;
  • Aparat - skanowanie kodów QR;
  • Powiadomienia - wyświetlanie powiadomień o np. nowych ocenach;
  • Inne - dostęp do Internetu na urządzeniu oraz interakcja z mapami Google.

Użytkownikom wysyłane są z Uczelni powiadomienia. Można je wyłączyć w ustawieniach systemu Android dla tej konkretnej aplikacji. Sposób wyłączenia może się różnić dla poszczególnych wersji systemu.

Jeśli Użytkownik wyda na to zgodę podczas instalacji bądź w ustawieniach prywatności, aplikacja przesyła do Dewelopera informacje diagnostyczne w przypadku wystąpienia w niej poważnych błędów. Dane nie są powiązane z konkretnym użytkownikiem i obejmują model urządzenia, wersję systemu operacyjnego Android i techniczne szczegóły błędu. Informacje służą wyłącznie doskonaleniu aplikacji.

Poszczególne Uczelnie mogą wdrożyć zbieranie większej ilości danych diagnostycznych, jednak takie decyzje nie zwiększają zakresu danych osobowych przetwarzanych przez daną Uczelnie i nie powodują dodatkowego dostępu dla Dewelopera.

Zwracamy uwagę, że firma Google zbiera dane o użytkownikach sklepu Google Play oraz systemu Android, jednak nie pochodzą one z aplikacji Mobilny USOS i jest to odrębna kwestia pozostającą poza relacjami Uczelni z Użytkownikiem. Uczelnia nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za politykę prywatności Google Play oraz za przestrzeganie przez Google Play przepisów w zakresie ochrony danych osobowych, a w szczególności Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).

Zachęcamy serdecznie Użytkowników do korzystania z informacji o ochronie danych osobowych, dostępnych dla pracowników i studentów, na stronach ich Uczelni.

Niniejsza polityka prywatności może ulegać zmianie. Aktualna jej wersja jest zawsze dostępna poprzez stronę informacyjną aplikacji w sklepie Google Play oraz w menu samej aplikacji. O zmianach istotnie wpływających na założenia prywatności będą informować Użytkowników ich macierzyste Uczelnie.